Kwas hialuronowy

Dodano:

Wskazania do podania kwasu hialuronowego:

• choroba zwyrodnieniowa w różnych stopniach zaawansowania
  • pourazowe uszkodzenia chrząstki
  • ograniczenia ruchu w stawach
  • przeskakiwania i trzeszczenia przy ruchu
  • ból stawu
  • uczucie destabilizacji i osłabienia kolan podczas ruchu

Podanie kwasu hialuronowego jest formie zastrzyku dostawowego

Bezpieczeństwo podania:

• szybki i minimalnie inwazyjny zabieg
  • brak skutków ubocznych
  • materiał występujący naturalnie w organizmie człowieka
  • zauważalna poprawa sprawności aparatu ruchu
  • ochrona dla tkanek i chrząstki stawowej
  • pomaga w zachowaniu sprawności tkanki kostnej

Informacje o kosztach zabiegu w naszym cenniku

Powiązane artykuły

Kwas hialuronowy

Kwas hialuronowy naturalnie występuje w ludzkim organizmie i jest jednym ze składników tkanki łącznej i głównym elementem płynu stawowego oraz macierzy międzykomórkowej. Odpowiada on za kontrolowanie prawidłowej siły tarcia między elementami chrząstki stawowej, a także za poziom elastyczności tkanki łącznej i wiskoelastyczność płynu stawowego. Wstrzyknięty za pomocą iniekcji dostawowej kwas hialuronowy wytwarza warstwę ochronną i odżywia chrząstkę stawową. Choroba zwyrodnieniowa stawów to zaburzenie, w wyniku którego dochodzi do zaburzeń równowagi w chrząstce stawowej i degradacji poszczególnych elementów stawu. W początkowym etapie rozwoju choroby dochodzi do zaburzeń metabolizmu w tkankach. Postępująca degradacja tkanek w zaawansowanych etapach tego schorzenia doprowadza do poważnych uszkodzeń chrząstki stawowej, przebudowy kości, silnych stanów zapalnych w stawach, a nawet do całkowitej utraty prawidłowej funkcji danego stawu. Wśród wielu sposobów leczenia nieoperacyjnego jak leki przeciwzapalne, terapia PRP, injekcji sterydowych, fizykoterapii podanie kwasu hialuronowego jest jednym z nowocześniejszych i skuteczniejszych metod leczenia Wskazania do podania kwasu hialuronowego: choroba zwyrodnieniowa w różnych stopniach zaawansowania pourazowe uszkodzenia chrząstki ograniczenia ruchu w stawach przeskakiwania i trzeszczenia przy ruchu ból stawu uczucie destabilizacji i osłabienia kolan podczas ruchu Podanie kwasu hialuronowego jest formie zastrzyku dostawowego Bezpieczeństwo podania: szybki i minimalnie inwazyjny zabieg brak skutków ubocznych materiał występujący naturalnie w organizmie człowieka zauważalna poprawa sprawności aparatu ruchu ochrona dla tkanek i chrząstki stawowej pomaga w zachowaniu sprawności tkanki kostnej Informacje o kosztach zabiegu w naszym cenniku

Terapia falami uderzeniowymi

Terapia falami uderzeniowymi BTL SWT jest nieinwazyjnym, nowoczesnym rozwiązaniem do eliminowania przewlekłego bólu występującego w układzie mięśniowo-szkieletowym. Ma swoje zastosowanie w fizjoterapii, ortopedii i medycynie sportowej. Najczęstsze wskazania do leczenia: ból ścięgna Achillesa ostroga piętowa górna i ostroga piętowa dolna, zapalenie powięzi podeszwowej stopy łokieć tenisisty, łokieć golfisty – zapalenie nadkłykcia kości ramiennej kolano skoczka / zapalenie więzadła rzepki zespół mięśnia piszczelowego ból w okolicy biodra oraz pasma biodrowo-piszczelowego bóle stawów barkowych ze zwapnieniami lub bez / wapniejące zapalenie ścięgien stawu barkowego wyrośla kostne w drobnych stawach dłoni w przypadku choroby zwyrodnieniowej stawów 1 stopnia zapalenie kaletki ból w przyczepach ścięgna udowego przewlekłe entezopatie fala uderzeniowa na bóle w okolicy pachwiny ból po wewnętrznej stronie nadgarstka punkty spustowe (trigger points)- bolesne punkty w mięśniach Jak wygląda zabieg? W trakcie zabiegu przykładana jest głowica na bolesny obszar, fala wnika w ludzkie ciało na głębokość kilku centymetrów. Długość trwania pojedynczego zabiegu szacuje się na 5-10 minut. W wyniku działania fali uderzeniowej na tkanki dochodzi do celowych mikrouszkodzeń i powstania stanu zapalnego o niewielkim nasileniu. Ma to na celu stymulację komórek organizmu do działania, w celu regeneracji i naprawy leczonej okolicy. Zwykle stosuje się 5 zabiegów zalecanych średnio co 4-7 dni, czasem należy wykonać nawet do 10 powtórzeń. Zabieg może wywoływać niewielki ból, ale nie wymaga znieczulenia w trakcie terapii.  Większość pacjentów bardzo dobrze znosi zabiegi falami uderzeniowymi.  Możliwe działania niepożądane: Przejściowy rumień lub obrzęk w leczonym obszarze Przejściowe zaburzenia czucia, łagodny ból lub swędzenie Krwiak Wybroczyny Uszkodzenie skóry, w miejscu po wcześniejszym leczeniu kortykosteroidami Przeciwwskazania do terapii falą uderzeniową: Aplikacja na niektóre tkanki: oczy i ich okolice, mięsień sercowy, rdzeń kręgowy, gruczoły rozrodcze, nerki i wątroba Choroby krwi, problemy z krzepnięciem lub stosowanie leków przeciwzakrzepowych Polipy w leczonym obszarze  Ciąża Zakrzepica Choroby nowotworowe Polineuropatia Ostre stany zapalne Aplikacje na obszarach w pobliżu strefy wzrostu kości u dzieci Leczenie miejscowe kortykosteroidami w miejscu aplikacji zabiegu Aplikacja na obszarach ciała i narządach, które mogą zawierać gaz Aplikacja w pobliżu dużych nerwów, naczyń krwionośnych, rdzenia kręgowego i głowy

Terapia osoczem bogatopłytkowym tzw. PRP (Platelets Rich Plasma) wykorzystuje naturalne  czynniki wzrostu i biologicznie aktywne białka stymulujące procesy naprawcze tkanek. PRP uzyskuje się z krwi własnej pacjenta pobranej pod czas zabiegu. Jest to terapia w pełni bezpieczna, bo oparta na pobraniu własnego materiału biologicznego. W Orto proSport stosujemy system A-PRP Novareg, który jest całkowicie polskim produktem najwyższej jakości. Jak wygląda zabieg? Procedura polega na pobraniu od pacjenta jego krwi żylnej i odpowiednim przygotowaniu poprzez odwirowanie w specjalnej wirówce (trwa to kilka minut). Następnie uzyskane osocze bogatopłytkowe podaje się w postaci injekcji w miejsce objęte zmianą chorobową w warunkach aseptyki bez  lub pod kontrolą USG. Jest to zabieg umiarkowanie bolesny, można zastosować znieczulenie miejscowe, choć najczęściej nie wymaga szczególnego znieczulenia miejscowego (nasilenie bólu podobne do iniekcji). Wskazania do terapii PRP: ostrogi piętowe zapalenie ścięgna Achillesa (tendinopatia) łokieć tenisisty łokieć golfisty kolano skoczka kolano biegacza uszkodzenia chrząstki stawowej – chondromalacja uszkodzenia pierścienia rotatorów barku uszkodzenie przyczepów mięśni przywodzicieli uda uszkodzenia innych mięśni, ścięgien i entez, zwłaszcza w medycynie sportowej zapalenie pochewki ścięgnistej lub kaletki choroba zwyrodnieniowa stawów Przeciwwskazania do terapii PRP: choroba nowotworowa choroba krwi, np. trombocytopenia stany zapalne stawów sklerodermia zespół wątrobowo-nerkowy przewlekłe choroby wątroby cukrzyca opryszczka ciąża laktacja zakażenie wirusem HIV zakażenie wirusem HCV Zalety terapii PRP: stosowany jest materiał biologicznie własny co eliminuje ryzyko wystąpienia negatywnej reakcji immunologicznej i zakażeń u leczonej osoby. minimalna inwazyjność wysoka skuteczność gwarantowana przez biologiczną aktywność składników osocza bogatopłytkowego bezpieczeństwo i precyzja iniekcji możliwość powtarzania terapii wg indywidualnych potrzeb i wskazań