Kwas hialuronowy

Kwas hialuronowy naturalnie występuje w ludzkim organizmie i jest jednym ze składników tkanki łącznej i głównym elementem płynu stawowego oraz macierzy międzykomórkowej. Odpowiada on za kontrolowanie prawidłowej siły tarcia między elementami chrząstki stawowej, a także za poziom elastyczności tkanki łącznej i wiskoelastyczność płynu stawowego. Wstrzyknięty za pomocą iniekcji dostawowej kwas hialuronowy wytwarza warstwę ochronną i odżywia chrząstkę stawową. Choroba zwyrodnieniowa stawów to zaburzenie, w wyniku którego dochodzi do zaburzeń równowagi w chrząstce stawowej i degradacji poszczególnych elementów stawu. W początkowym etapie rozwoju choroby dochodzi do zaburzeń metabolizmu w tkankach. Postępująca degradacja tkanek w zaawansowanych etapach tego schorzenia doprowadza do poważnych uszkodzeń chrząstki stawowej, przebudowy kości, silnych stanów zapalnych w stawach, a nawet do całkowitej utraty prawidłowej funkcji danego stawu. Wśród wielu sposobów leczenia nieoperacyjnego jak leki przeciwzapalne, terapia PRP, injekcji sterydowych, fizykoterapii podanie kwasu hialuronowego jest jednym z nowocześniejszych i skuteczniejszych metod leczenia Wskazania do podania kwasu hialuronowego: choroba zwyrodnieniowa w różnych stopniach zaawansowania pourazowe uszkodzenia chrząstki ograniczenia ruchu w stawach przeskakiwania i trzeszczenia przy ruchu ból stawu uczucie destabilizacji i osłabienia kolan podczas ruchu Podanie kwasu hialuronowego jest formie zastrzyku dostawowego Bezpieczeństwo podania: szybki i minimalnie inwazyjny zabieg brak skutków ubocznych materiał występujący naturalnie w organizmie człowieka zauważalna poprawa sprawności aparatu ruchu ochrona dla tkanek i chrząstki stawowej pomaga w zachowaniu sprawności tkanki kostnej CENA: 250-1000  PLN/INJEKCJA  w zależności od rodzaju i wielkości kwasu