Array

Terapia osoczem bogatopłytkowym tzw. PRP (Platelets Rich Plasma)  wykorzystuje naturalne  czynniki wzrostu i biologicznie aktywne  białka stymulujące procesy naprawcze tkanek. PRP uzyskuje się z krwi własnej pacjenta pobranej pod czas zabiegu. Jest to terapia w pełni bezpieczna, bo oparta na pobraniu własnego materiału biologicznego. Procedura polega na pobraniu od pacjenta jego krwi żylnej i odpowiednim przygotowaniu poprzez odwirowanie w specjalnej wirówce (trwa to kilka minut). Następnie uzyskane osocze bogatopłytkowe podaje się w postaci injekcji w miejsce objęte zmianą chorobową w warunkach aseptyki bez  lub pod kontrolą USG. Jest to zabieg umiarkowanie bolesny, można zastosować znieczulenie miejscowe, choć najczęściej nie wymaga szczególnego znieczulenia miejscowego (nasilenie bólu podobne do iniekcji) Wskazania do terapii PRP: - ostrogi piętowe; - "zapalenie" ścięgna Achillesa (tendinopatia); - łokieć "tenisisty"; - łokieć "golfisty"; - kolano "skoczka"; - kolano "biegacza"; - uszkodzenia chrząstki stawowej – chondromalacja; - uszkodzenia pierścienia rotatorów barku; - uszkodzenie przyczepów mięśni przywodzicieli uda; - uszkodzenia innych mięśni, ścięgien i entez, zwłaszcza w medycynie sportowej; - zapalenie pochewki ścięgnistej lub kaletki -choroba zwyrodnieniowa stawów Przeciwskazania do terapii PRP: - choroba nowotworowa - choroba krwi, np. trombocytopenia - stany zapalne stawów - sklerodermia - zespół wątrobowo-nerkowy - przewlekłe choroby wątroby - cukrzyca -opryszczka - ciąża - laktacja - zakażenie wirusem HIV - zakażenie wirusem HCV Zalety: - stosowany jest materiał biologicznie własny co eliminuje ryzyko wystąpienia negatywnej reakcji immunologicznej i zakażeń u leczonej osoby. - minimalna inwazyjność; - wysoka skuteczność gwarantowana przez biologiczną aktywność składników osocza bogatopłytkowego - bezpieczeństwo i precyzja iniekcji - możliwość powtarzania terapii wg indywidualnych potrzeb i wskazań   W Orto proSport  stosujemy system A-PRP Novareg , który jest całkowicie polskim produktem najwyższej jakości. Zabiegu są wykonywanie zarówno w filii przy ul. Bocznej 1 jak i przy ul. Polnej 102