Baza wiedzy

Array

Terapia osoczem bogatopłytkowym tzw. PRP (Platelets Rich Plasma)  wykorzystuje naturalne  czynniki wzrostu i biologicznie aktywne  białka stymulujące procesy naprawcze tkanek. PRP uzyskuje się z krwi własnej pacjenta pobranej pod czas zabiegu. Jest to terapia w pełni bezpieczna, bo oparta na pobraniu własnego materiału biologicznego. Procedura polega na pobraniu od pacjenta jego krwi żylnej i odpowiednim przygotowaniu poprzez odwirowanie w specjalnej wirówce (trwa to kilka minut). Następnie uzyskane osocze bogatopłytkowe podaje się w postaci injekcji w miejsce objęte zmianą chorobową w warunkach aseptyki bez  lub pod kontrolą USG. Jest to zabieg umiarkowanie bolesny, można zastosować znieczulenie miejscowe, choć najczęściej nie wymaga szczególnego znieczulenia miejscowego (nasilenie bólu podobne do iniekcji) Wskazania do terapii PRP: - ostrogi piętowe; - "zapalenie" ścięgna Achillesa (tendinopatia); - łokieć "tenisisty"; - łokieć "golfisty"; - kolano "skoczka"; - kolano "biegacza"; - uszkodzenia chrząstki stawowej – chondromalacja; - uszkodzenia pierścienia rotatorów barku; - uszkodzenie przyczepów mięśni przywodzicieli uda; - uszkodzenia innych mięśni, ścięgien i entez, zwłaszcza w medycynie sportowej; - zapalenie pochewki ścięgnistej lub kaletki -choroba zwyrodnieniowa stawów Przeciwskazania do terapii PRP: - choroba nowotworowa - choroba krwi, np. trombocytopenia - stany zapalne stawów - sklerodermia - zespół wątrobowo-nerkowy - przewlekłe choroby wątroby - cukrzyca -opryszczka - ciąża - laktacja - zakażenie wirusem HIV - zakażenie wirusem HCV Zalety: - stosowany jest materiał biologicznie własny co eliminuje ryzyko wystąpienia negatywnej reakcji immunologicznej i zakażeń u leczonej osoby. - minimalna inwazyjność; - wysoka skuteczność gwarantowana przez biologiczną aktywność składników osocza bogatopłytkowego - bezpieczeństwo i precyzja iniekcji - możliwość powtarzania terapii wg indywidualnych potrzeb i wskazań   W Orto proSport  stosujemy system A-PRP Novareg , który jest całkowicie polskim produktem najwyższej jakości. Zabiegu są wykonywanie zarówno w filii przy ul. Bocznej 1 jak i przy ul. Polnej 102

Array
Przezskórna elektroliza EPTE – nowość w Kaliszu!

Zabiegi Przezskórnej Elektrolizy EPTE ® są przełomową techniką w leczeniu tendinopatii i z powodzeniem radzi sobie zarówno w przypadku sportowców, jak i pacjentów z typowymi urazami przeciążeniowymi ścięgien. Leczenie przezskórną elektrolizą jest szybkie, skuteczne, wywołuje minimalny ból dla pacjenta, skraca czas regeneracji i minimalizuje koszty leczenia. Zabieg jest techniką aktywującą pierwszą fazę regeneracji tkanki miękkiej (fazę zapalną), która została zatrzymana we wszystkich tendinopatiach. Proces elektrolizy niszczy zdegenerowaną tkankę i wznawia naturalny proces zapalny potrzebny do regeneracji w prawidłową zdrową tkankę. Dochodzi wówczas do zmiany biochemicznej komórek i zostaje wywołany kontrolowany stan zapalny, który jest niezbędny do stymulacji procesów gojenia oraz syntezy kolagenu typu I. Jak wygląda zabieg? Przezskórna elektroliza EPTE to terapia polegająca na wprowadzeniu bezpośrednio do uszkodzonej tkanki prądu galwanicznego poprzez igłę do akupunktury. W trakcie zabiegu pacjent może poczuć lekkie uczucie rozpierania lub pieczenia, a sam czas przepływu prądu to maksymalnie 2 minuty. W ciągu 48 godzin bolesność ścięgna ulega złagodzeniu, a zakres ruchu zwiększeniu w porównaniu do stanu sprzed zabiegu. Ważne jest, aby w tym czasie nie stosować żadnych leków przeciwzapalnych oraz miejscowego schładzania za pomocą np. lodu czy okładów żelowych. Zalecanych jest średnio 6 zabiegów z tygodniowym odstępem. Aby wzmocnić efekty leczenia fizjoterapeuta zaleci odpowiednie ćwiczenia na okres 12 tygodni. Wskazania do leczenia Przezskórną Elektrolizą EPTE ®: Fizjoterapeuta aplikuje Terapię Przezskórnej Elektrolizy u pacjentów z uszkodzeniem tkanki miękkiej i u pacjentów u których konserwatywne leczenie nie odniosło rezultatów. Terapia pozwala leczyć schorzenia tj.: łokieć golfisty i tenisisty, kolano skoczka, tendinopatię mięśnia nadgrzebieniowego, ścięgno Achillesa, rozcięgno podeszwowe, mięśnie kulszowo-goleniowe, okolice kości łonowej, zrosty. Przeciwwskazania dla Terapii Przezskórna Elektroliza EPTE ®: Bezwzględne: Infekcje systemowe i stawowe, Obrzęk limfatyczny Względne: Ciąża Endoproteza Rozrusznik serca Łuszczyca Cukrzyca Nowotwór Leczenie lekami przeciwzakrzepowymi Zmiany skórne Zaburzenia czucia